Avvikelser

Vad menas med avvikelser?

 Med avvikelser menas något som butiken har eller inte har gjort. Avvikelser som i slutändan innebär återbetalning eller kompensation till slutkund. Varför är det viktigt att undvika avvikelser kopplat till ordrar? Det är ganska enkelt, för att förbättra kundupplevelsen! Ju fler nöjda kunder vi tillsammans klarar att få, desto bättre för oss alla! Har din butik orderavvikelser? Du kollar det enkelt under “Din översikt” i dashboardet. 

Lagersaldo


En kund har köpt en vara, men det visar sig att lagersaldot inte stämmer. Kunden får återbetalning.

Hur kan du öka chanserna för att lagersaldot är rätt?

Jo, genom att skilja överskottsvarorna från övriga varor som du har på lager. Då är det lättare att ha stenkoll på vad din butik faktiskt säljer på Tørn. Det allra bästa är om du har en liten Tørn-hörna för varorna så att de inte finns i butiken. Om du inte har möjlighet att lägga dem åt sidan rekommenderar vi att du märker dem med ett Tørn-klistermärke. Behöver du klistermärken? Skicka en e-post till  Support. 

Emballage


Varan var oskadad vid köptillfället men varan emballeras inte rätt och blev därför levererad skadad till slutkund. 

Hur packar du rätt?

Vi tror att du som vi vill att varorna som skickas kommer fram i ett helt stycke till slutkunden. Så, kom ihåg denna enkla tumregel: skicka aldrig i originalförpackning. Det behövs ytterligare emballage för att varan ska komma fram oskadad, t.ex. kartonghörn, plast, täckplåtar, tejp, mer kartong och kanske lite mer kartong.  Packa varan så omsorgsfullt som du kan, helt enkelt. Då ökar vi chansen för att varan inte skadas under frakten – och köparen blir jublande glad!

Produkt


Slutkunden får en helt annan produkt än den han eller hon har köpt.

Hur kan du öka chanserna för att rätt produkt skickas?

Att få en skruvdragare när en egentligen beställt en skruvdragare är lite oväntat minst sagt. Se till att dubbelkolla och trippelkolla att ordern motsvarar varan som blir plockad.

Hanteringstid


Slutkunden har beställt en vara men butiken tar fler än 5 arbetsdagar på sig att hantera ordern.

Hur säkerställa att alla ordrar hanteras snabbt?

Ta för vana att kolla Tørn varje dag eller agera så snart som ett ordermail från oss trillar in i inboxen. Det gäller att vara snabb som blixten då slutkunden förväntar sig snabb hantering och leverans.

Annons


Annonsen reflekterar inte den faktiska produkten utan annonsen har utelämnat viktig information om produkten.


Hur säkerställer du rätt information i annonsen?

I tillägg till bra pris, är korrekt och detaljerad produktinformation en av de viktigaste sakerna som gör att slutkunden trycker “köp nu”. Vad behöver egentligen slutkunden veta för att ta ett köpbeslut? Allt i princip. Är varan ett utställningsexemplar? Skriv det i annonsen. Har varan repor? Då skriver du det i annonsen. Följer det med ett batteri eller inte? Nämn det i annonsen.

Hur påverkar avvikelser kickback?

🙋
Har du frågor?

Ta kontakt med Bobo, han hjälper dig gärna!